جدیدترین محصولات

راهنمای خرید روسری تابستانه

 

روسری یکی از پوشش‌های مهم در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی است که علاوه بر نقشی که در ایجاد حجاب دارد باعث خوش استایل‌ و خوشتیپ‌تر به نظر رسیدن می‌شود. اما باید در انتخاب روسری بسیار دقت شود و با توجه به حجم وسیعی از انواع مدل‌هایی که امروزه طراحی می‌شود و فصلی که قصد داریم از آن استفاده کنیم اقدام به خرید کنیم. در فصل گرم تابستان باید یک روسری مناسب برای این فصل انتخاب کرد که از تعرق جلوگیری کند و با ظاهر شما هم‌خوانی داشته باشد. در این مقاله برآنیم با ارائه نکاتی در مورد روسری و به‌خصوص روسری تابستانه به شما کمک کنیم که بتوانید خرید مناسب و ایده‌آلی انجام دهید پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نکات خرید روسری تابستانه

نکاتی که در هنگام خرید روسری تابستانه باید به آن‌ها توجه کنید عبارت اند از:
• شکل و مدل روسری
• فرم کلی صورت
• جنس و نوع پارچه روسری
• رنگ روسری
• سایز و اندازه
• قیمت
در ادامه به تمام این موارد به طور کامل پرداخته می‌شود.
چند نوع طرح زیبای روسری تابستانه

انواع شکل و مدل‌های روسری

به طور کلی روسری‌ها از نظر هندسی سه نوع؛ مستطیلی، مربعی و مثلثی هستند اما در کنار شکل هندسی روسری‌ها را از نظر موارد استفاده نیز به چند نوع تقسیم می‌کنند که در ادامه همه‌ی آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

  • روسری مستطیلی که با نام شال نیز شناخته می‌شود که به دلیل پوشاندن بیشتر سر و گردن برای زمستان مناسب است.
  •  روسری مربعی که طول و عرض برابری دارند و بر روی هر نوع لباسی می‌توان آن را پوشید.
  •  روسری مثلثی که بیشتر در پوشش کابویی‌ها دیده می‌شود به شکل سه گوش است و بیشتر برای پوشاندن گردن استفاده می‌شود.
  •  روسری باندانا مثلثی شکل است و از جنس ابریشم و نخی می‌باشد. این نوع روسری را بیشتر بر رو لباس‌های سبک عربی و وسترن می‌پوشند.
  • روسری هیپ نوعی روسری است که دارای تزئینات و سنگ دوزی است و رقصندگان آن را دور کمر می‌بندند.
  • روسری باریک و نازکی است که بسیار خنک و از جنس ابریشم و توری می‌ باشد، در نتیجه برای تابستان مناسب هستند.
  • چفیه یا روسری کویر نوعی روسری است که اعراب از آن به عنوان سنتی استفاده می‌کنند مربعی شکل و از جنس پنبه است که بسیار خنک است و در کویر و گرمای تابستان برای مقابله با نور خورشید و گرد و خاک از آن استفاده می‌شود.
  • طرح‌های زیبای روسری تابستانه

روسری مناسب تابستان

فرم‌های مختلف صورت و روسری مناسب برای هر فرم کدام است؟

این‌که بدانید فرم هندسی صورتتان به چه شکلی است بسیار به شما در انتخاب روسری و حتی مدل کوتاهی موهایتان کمک می‌کند. فرم هندسی صورت شامل؛ گرد، بیضی، مربعی، مستطیلی، کشیده، قلبی، ذوزنقه‌ای است. اگر فرم صورت شما مستطیلی و کشیده است باید روسری را انتخاب کنید که طول صورت شما را کم‌تر نشان دهد و با پوشش دادن قسمت‌های زاویه‌دار صورتتان به گرد نشان دادن صورت شما کمک کند. در صورتی که فرم صورتتان بیضی و کشیده است یکی از بهترین انواع فرم صورت را دارید که انواع شال و روسری‌ها برای شما مناسب و زیباست اما بهترین حالت برای کاهش کشیدگی صورت شما گرد بستن روسری است.
اگر فرم صورت شما مثلثی است و چانه کوچک و پیشانی عریضی دارید باید روسری انتخاب کنید که به واسطه آن نقاط زاویه دار پیشانی خود را پوشش دهید و از میزان عریض بودن پیشانیتان کم کند و باعث تناسب اندازه پیشانی و چانه شما شود. اما اگر دارای صورتی به فرم چهار وجهی و مربعی هستید بهتر است از روسری‌های نرم و لطیف استفاده کنید و به وسیله آن قسمت‌های زاویه‌دار صورت خود را بپوشانید تا فرم صورتتان به حالت گرد نزدیک‌تر شود.

روسری تابستانه طرح آبرنگ

روسری تابستانه طرح آبرنگ

انواع جنس‌‌های پارچه‌ روسری و بهترین جنس برای روسری تابستانه

روسری نخی: این جنس روسری‌ برای تابستان بسیار عالی و پرکاربرد است. دلیل این محبوبیت خنک‌ و سبک بودن این نوع روسری است که مانع از عرق کردن سر و موها می‌شود. روسری نخی در رنگ و طرح‌های مختلفی وجود دارد اما اغلب تک رنگ هستند که می‌توانید این روسری‌های نخی تک رنگ را با مانتوهای طرح‌دار و گل‌دار تابستانی به زیبایی ست کنید. این نوع روسری تابستانه به دلیل سبکی و خنکی برای استفاده روزانه در تابستان و همچنین سفر و خرید بسیار مناسب است. روسری نخی در واقع ریز مجموعه‌ پارچه‌های پنبه‌ای است که کمتر از سایر جنس‌ها لیز می‌خورد و شستشوی راحتی دارد.

روسری حریر: این جنس از روسری نیز مانند روسری نخی برای تابستان بسیار مناسب است. این نوع پارچه بسیار لطیف، سبک و نازک است که علاوه بر حالت لخت و زیبایی که دارد بسیار خنک است. طرح‌های بسیار زیبا و گل‌داری از این نوع روسری وجود دارد که می‌توان با هر مانتو و لباس مجلسی آن را ست کرد. روسری حریر یک روسری تابستانه شیک و خنک محسوب می‌شود که البته استفاده از آن به دلیل لیز بودن و کج شدن آن شما را به دردسر می‌اندازد اما با استفاده از طلق روسری می‌توانید این مشکل را حل کنید. روسری حریر یک انتخاب عالی برای خانم‌های شیک پوش و خوش لباس است اما قیمت آن به نسبت جنسی که دارد تا حدودی گران می‌باشد.

روسری‌ ساتن: جنس رویی ساتن براق و صاف ولی پشت آن کدر است. روسری ساتن بسیار لیز است به همین دلیل در زیر چادر خوب نمی‌ایستد اما برای حل این مشکل علاوه بر استفاده از طلق باید روسری را لبنانی ببندید و با سوزن محکم کنید. روسری ساتن در سه مدل؛ بدون طرح و تک رنگ، حاشیه‌دار و همچنین طرح‌دار در بازار عرضه می‌شود. این نوع روسری بیشتر برای مجالس استفاده می‌شود ولی روسری ساتن با ضخامت کم برای تابستان مناسب است ولی اگر ضخیم باشد برای تابستان تا حدودی گرم است. قیمت روسری ساتن نسبت به روسری‌های ابریشمی مقداری گران‌تر می‌باشد.

روسری ابریشمی یا سلیک: این نوع روسری نیز مانند روسری ساتن حاشیه‌دار یا طرح‌دار می‌باشد و بیشتر جنبه مجلسی دارد. جنس ابریشمی بسیار مرغوب و سبک است که اصلا لیز نیست و بر روی سر می‌ایستد و تکان نمی‌خورد. به دلیل سبکی و ظرافت نوعی روسری تابستانه مجلسی مجسوب می‌شود. طرح‌های مختلفی مثل چهارخانه، نقره کوب، بته جقه، طلاکوب و… و به صورت دور دوز و معمولی طراحی و عرضه می‌شود. مدل دور دوز این روسری از سایر مدل‌ها گران‌تر است.
روسری کتان: روسری‌ با جنس کتانی بسیار خنک است و از الیاف کتان سبک بافته شده که نوعی روسری تابستانه راحت محسوب می‌شود. از الیاف کتان ساخته می‌شوند و نازک و خنک هستند به همین دلیل، آن‌ها در تابستان بیشتر استفاده می‌شوند.
پارچه‌ پشمی و بافت: این نوع پارچه برای روسری‌های زمستان و پاییزه که هوا سرد است مناسب می‌باشد.

رنگ‌های مناسب روسری تابستانه

در روزهای گرم تابستان پوشیدن لباس‌های گشاد و خنک که عموماً رنگ‌های روشنی دارند بسیاردلپذیر و مناسب است اما نکته مهمی که وجود دارد انتخاب روسری تابستانه است که علاوه بر خنکی از زیبایی نیز برخوردار باشد و ظاهر ما را شلخته نکند بلکه مکملی برای تیپ ما باشد.
در فصل تابستان پوشیدن یک روسری سبک و خنک با رنگ سرد مانند سبز و آبی انتخاب بسیار مناسبی برای هر خانم شیک پوش است. زیرا استفاده از رنگ‌های سرد حس خنکی به انسان القا می‌کند که بسیار دلچسب است. معمولا بیشتر افراد تابستان لباس‌های رنگی و روشن می‌پوشند که به این افراد توصیه می‌کنیم برای بهتر جلوه دادن رنگ‌ها و زیبایی استایل خود از روسری‌ با رنگ‌های خنثی همچون طوسی و مشکی یا طوسی صورتی و… متناسب با تیپتان خریداری و استفاده کنید.
اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که بسیار به ست کردن لباس‌هایتان توجه دارید و تابستان لباس‌هایی با رنگ شاد را ترجیح می‌دهید به شما توصیه می‌کنیم روسری تابستانه خود را با رنگ‌های شاد و پرگل و رنگارنگ انتخاب کنید، این کار به شما در ست کردن اجازه می‌دهد بتوانید گزینه‌های بیشتری داشته باشید. قابل ذکر است روسری‌هایی با طرح ابر و باد و گل‌های درشت به دلیل احساس خنکی و حالتی ساحلی در شخص ایجاد می‌کند می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای طرح روسری تابستانه باشد.
توصیه می‌شود از خرید روسری‌های تیره در تابستان خودداری کنید زیرا رنگ تیره با جذب بیشتر نور خورشید باعث می‌شود گرمای بیشتری حس کنید و از روز آفتابی تابستان خود لذت نبرید. همچنین کسانی که به دلیل راحت‌تر ست شدن مدام از روسری مشکی استفاده می‌کنند باید در تصمیم خود تجدید نظر کنند، به این دلیل که باعث می‌شود بیشتر احساس گرما کنید و همچنین تیپ و ظاهری تکراری داشته باشید که دیگر لباس‌هایتان به چشم نیاید.

روسری تابستانه

روسری تابستانه

 

سایز‌ و اندازه مناسب برای روسری تابستانه

امروزه‌ سایزهای متفاوتی از روسری‌ و شال‌ در بازار موجود است که برخی از آن‌ها عبارت اند از:
• سایز ۶۵*۶۵ که این سایز از روسری به دلیل کوچک بودن بیشتر جنبۀ تزئینی دارد و معمولا ار آن به‌عنوان دستمال‌گردن و گاهاً برای بستن دور مچ دست استفاده می‌شود.
• سایز ۷۵*۷۵ نیز جز سایزهای کوچک روسری شمرده می‌شود که معمولا با جنس‌ پارچه‌های سبک مثل حریر، ساتن یا ابریشم تولید می‌شود.
• سایز ۹۰*۹۰ که برای روسری سایزی معمولی و متوسط محسوب می‌شود و بسیار متداول است.
• سایز ۱۰۰*۱۰۰ نیز بسیار متداول است و بیشتر از جنس ابریشم و ساتن با طرح گل‌های درشت در بازار عرضه می‌شود.
• سایز‌های ۱۲۰*۱۲۰ و ۱۴۰*۱۴۰ که به روسری قواره یا قواره بزرگ معروفند امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و طرفداران بسیاری بسیاری دارند.

روسری تابستانه نخی قواره بزرگ

روسری تابستانه نخی قواره بزرگ

حال که با انواع سایزهای روسری آشنا شدید باید بدانید که چه سایزی برای فصل تابستان مناسب‌تر است. روسری‌های قواره بزرگی که در حال حاضر در طرح‌های گوناگون و رنگ‌های زیبا با جنس‌های نخی و ابریشمی در بازار وجود دارند به دلیل بزرگ بودن شاید انتخاب جالبی به عنوان روسری تابستانه نباشند. اما روسری‌هایی با سایز کوچکتر مانند ۱۰۰ و ۹۰ و ۷۵ بسیار انتخاب هوشمندانه‌ای برای گرمای تابستان است به‌خصوص اینکه اکثر این سایزها با جنس‌های نخی و سبک تولید می‌شوند و به دلیل سایز متوسطی که دارند بستنشان راحت است و اطراف گردن را خیلی نمی‌گیرد که باعث ایجاد گرمای مضاعف شود.

قیمت و طریقه خرید روسری تابستانه

روسری نیز مانند سایر لباس و کالاها دارای انواع گوناگونی با جنس‌های مختلف است که این تفاوت‌ها باعث می‌شود قیمت‌ آن‌ها یکسان نباشد. همان‌طور که گفته شد روسری‌های ابریشمی دور دوزی شده نسبت به سایرین قیمت بیشتری دارند و قیمت روسری ساتن از نخی بیشتر است. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در هنگام خرید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید که جنس‌های اصلی و مرغوب دارند. در صورتی که در فضای مجازی و از طریق کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی و سایت‌ها اقدام به خرید می‌کنید باید مراقب کلاهبرداری‌های مجازی باشید و از جایی خرید کنید که معروف و با اعتبار باشد و هزینه‌ را پس از ارسال روسری دریافت کند. اگر قصد خرید از حراج‌های فصلی دارید باید توجه کنید که روسری‌ها از جنس مرغوب و با کیفیت باشد و اجناس بنجل و پوسیده را که ارزشی ندارند به واسطه تخفیف غیر واقعی خریداری کنید.

چند طرح روسری تابستانه نخی

چند طرح روسری تابستانه نخی

 

نحوه صحیح نگهداری و شستشوی روسری تابستانه

اولین نکته‌ای که در شستشوی روسری باید به آن توجه کنید این است که آن‌ها را با دست بشوئید و از شستشوی روسری با ماشین لباسشویی خودداری کنید. بعد باید به برچسب روی روسری که اطلاعاتی درباره جنس و نحوه شستشو بر روی آن نوشته شده توجه کنید و روسری خود را بر اساس این اطلاعات به نحوه صحیح شسته، خشک و اتوکشی کنید.
برای شستشوی روسری باید از آب گرم استفاده نشود زیرا باعث خراب شدن بافت آن می‌شود. از مایعات شستشوی کم آنزیم و یا شامپو بچه استفاده کنید اما می‌توانید در صورت لکه دار شدن روسری قسمتی که لکه شده را با صابون به آرامی بشوئید. خشک کردن روسری بسیار مهم است زیرا در صورتی که بخواهید آن را برای خشک شدن بر روی طناب آویزان کنید ممکن است روسری شما بدحالت و کج شود لذا توصیه می‌شود آن‌ها را بر روی سطح مسطح یا یک حوله تمیز پهن کنید تا به خوبی خشک شوند. به‌خصوص اینکه روسری‌های ابریشمی به دلیل ظرافت و حساسیت بیشتر بهتر است در لابه لای حوله خشک شود. برای اتوکشی نیز باید از درجه کمتر اتو استفاده شود. نکته آخر این‌که بهترین آویز برای روسری آویز چوبی می‌باشد.

روسری تابستانه با رنگی سرد

روسری تابستانه با رنگی سرد

 

جمع بندی و خرید اینترنتی روسری تابستانه

با توجه به نکاتی که در مقاله ذکر شد بهترین روسری برای استفاده در روزهای گرم تابستان روسری است که جنس آن سبک و خنک باشد مانند نخی یا ابریشمی. علاوه بر این روسری تابستانه باید روشن و به رنگ‌های سرد و متضاد و همچنین سایزش متوسط باشد. امیدواریم با ارائه مطالب این مقاله توانسته باشیم به شما در خرید یک روسری تابستانه مناسب کمک کنیم.

همچنین برای خرید انواع روسری های خنک و تابستانه میتوانید به فروشگاه اینترنتی ما سری بزنید. مجموعه شال مد به دلیل حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات تولیدی خود و همچنین وارد کننده بودن مستقیم محصولات، میتوان به جرات گفت که بهترین قیمت نهایی را در بین تمامی فروشگاه های اینترنتی و حضوری داخلی را داراست. علاوه بر این موارد شال مد تمامی محصولات خود را تضمین کیفیت، اصالت و قیمت دارد.

 

 

جدول محتوا
مطالب دیگر مجله شالمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اطلاع از تخفیف‌های شالمد
سبد خرید
خانه
0 محصول سبد خرید