جدیدترین محصولات

پاییز روسری چه رنگی سر کنیم ؟

برای پرداختن به این موضوع باید ابتدا چند نکته مهم و ضروری را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به نظر های تخصصی در این زمینه برسیم. بی شک همه‌ی ما از کاربرد ها و جنبه‌ های استفاده از انواع روسری مطلع هستیم. روسری در کشور های غیر اسلامی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر پوشش حجاب جنبه‌ هایی از قبیل حفاظت در مقابل سرما، ایجاد تم رنگی و اکسسوری و زیبایی، مد و فشن دارد. کاربرد محافظت در برابر سرما به خصوص در فصل‌ های پاییز و زمستان که هوا سرد است اهمیت ویژه‌ای دارد. انتخاب رنگ روسری با توجه به سلیقه‌ی فردی هر شخص انجام می‌شود. اما باید توجه داشت که روسری نیز مانند سایر پوشش‌ ها باید متناسب با فصل انتخاب شوند. هر روسری باید جنس و رنگ مناسب فصل مورد استفاده خود را داشته باشد تا بتواند به ظاهر مطلوب و ایده آلی برای خود دست یابید، در این مقاله به صورت تخصصی‌تر به بحث درباره‌ی روسری‌ های مناسب برای فصل پاییز می‌پردازیم.

روسری مناسب برای فصل پاییز و سرما باید چه جنسی داشته باشد؟

از بین تمام جنس و تار و پود های مختلف پارچه روسری تعدادی از آن‌ ها برای شروع فصل باد و سرما یعنی پاییز مناسب‌تر هستند که عبارت اند از:

روسری‌ های نخی پاییزی

این جنس از روسری‌‌ ها زیر مجموعه‌ی پارچه‌ های پنبه‌ ای می باشند. این نوع روسری سرما را از خود عبور نمی‌دهد و تا حدودی گرم است، به همین دلیل مناسب‌ترین جنس شال یا روسری برای فصل پاییز و زمستان است. جنس نخی به راحتی اتو می‌شود و کمتر از سایر جنس‌ ها سر می‌خورد. به علاوه سبک و لطیف و نرم است.

جنس حریر روسری پاییزی

این روسری‌ ها نازک و لطیف و سبک هستند و دارای طرح و رنگ‌ های متفاوتی می‌باشند که شامل رنگ‌ های شاد و ملایم می‌شوند. این جنس از روسری گزینه‌ی خوبی برای ست شدن با لباس‌ های مجلسی است و بیشتر مورد استفاده برای مهمانی‌ ها و مجالس در فصل‌ پاییز است.

جنس ابریشم روسری پاییزی

این جنس سبک، لطیف و مقاوم است همچنین جز جنس‌ های گران قیمت بازار روسری محسوب می‌شو. روسری پاییزی ابریشمی مناسب جهت ست کردن با لباس‌ های چرم و لباس‌ های زمستانی است.

جنس ساتن روسری پاییزی

کمی براق هستند و زمینه‌ی مات دارند و همینطور دارای ضخامت کمی می‌باشند. اما به دلیل رنگ بندی‌ هایشان و براقی ظاهری که دارند این ضخامت کمتر به چشم میخورد. روسری پاییزی ساتن ست خوب و شیکی برای لباس‌ های مخصوص مجالس و مهمانی‌ هاست.

سایر جنس‌ های مناسب برای این فصل هم وجود دارند و در حالت کلی می‌توانید با لمس کردن پارچه و قرار دادن دست به پشت پارچه بدون این که به آن نگاه کنید ضخامت پارچه را بسنجید و اگر تا حدودی ضخیم بود می‌تواند برای فصل پاییز مناسب باشد.

از عوامل مهم دیگری که باید در انتخاب روسری مناسب فصل به آن‌ ها توجه نمود سایز و قواره‌ی شال و روسری است، قواره در اصل همان اندازه یا سایز روسری است که با توجه به سلیقه شخصی، لباس و مکان مورد استفاده، تعیین و انتخاب می‌شود.

پیش از این که به مبحث سایز روسری پاییزی بپردازیم چند نکته کلیدی را بیان می‌کنیم که دانستن آن‌ ها در انتخاب روسری برای ما مهم است؛

چطور شال و روسری متناسب با رنگ پوست خود را پیدا کنیم؟

نکته‌ ای بسیار مهم در انتخاب یک روسری علاوه بر ست بودن با سایر اکسسوری ها یا لباس‌ ها و مناسب بودن برای فصل تناسب آن با رنگ پوست می‌باشد.

ابتدا باید بدانید رنگ پوست شما جز رنگ‌ های گرم است یا سرد و یا خنثی. حال اگر تناژ رنگ پوست خود را نمی‌دانید یکی از راه‌ های فهمیدن آن توجه به رنگ رگ‌ های موجود روی مچ دستتان در مقابل نور است. به این صورت که چنانچه رنگ رگ دست در مقابل نور به رنگ بنفش دیده شود پوست شما طبیعی یا خنثی است، اگر به رنگ آبی دیده شود پوست شما سرد و اگر به رنگ سبز باشد پوست شما گرم است. سپس با توجه به تناژ رنگ پوستتان چنانچه سرد است از رنگ روسری سرد، گرم از رنگ گرم و در صورتی که رنگ پوستتان طبیعیست از هر دو تناژ رنگ استفاده کنید.

رنگ بندی رگ مچ رست و تعیین تناژ پوست

رنگ بندی رگ مچ رست و تعیین تناژ پوست

رنگ‌ روسری مناسب برای افرادی با رنگ پوست روشن

اگر پوست روشنی دارید بهترین انتخاب برای شما می تواند رنگ‌ های قوی مثل قرمز یا آبی و یا سبز باشد. از روسری‌ هایی با رنگ‌ های خیلی روشن یا کم‌رنگ استفاده نکنید، این رنگ‌ ها پوست شـما را بی حال نشان می‌دهد، چنانچه از رنگ‌ های شیری یا سفید استفاده کردید حتما روسری طرح دار باشد.

رنگ روسری ماسب برای پوست‌های متوسط

دراصل پوست‌ های متوسط حق انتخاب وسیع‌تری دارند و می‌توانند رنگ‌ های متنوع زیادی را برگزینند. اگر جز افرادی با رنگ پوست گندمگون یا سبزه روشن هستید و رنگ روشن روسری را انتخاب کنید رنگ پوستتان روشن‌تر می‌شود و اگر رنگ روسری تیره را انتخاب کنید، رنگ پوست شما تیره‌تر دیده می‌شود، البته رنگ‌ های سفید و مشکی برای این افراد بسیار زیباست.

رنگ روسری مناسب برای پوست‌ های تیره

رنگ‌ هایی از قبیل آبی کاربنی، زرد روشن، رنگ‌ هایی با طیف ارغوانی و بنفش برای این رنگ پوست‌  ها زیباست. نکته‌ی دیگر اینکه از رنگ‌های مات استفاده نکنید.

حالا با توجه به دو نکته‌ ای که برایتان شرح دادیم درباره رنگ پوست و جنس مناسب برای فصل، انتخاب روسری در طرح و رنگ‌ های متفاوت برای پاییز برای شما خانم‌ های خوش سلیقه در محدوده کوچک‌تری قرار می‌گیرد و انتخاب رنگ آسان‌تر می‌شود، در ادامه به بحث درباره‌ی رنگ‌ های مناسب روسری برای پاییز بیشتر می‌پردازیم.

رنگ روسری و شال مناسب برای فصل پاییز:

در فصل پاییز و زمستان به علت سردی هوا افراد بیشتر تمایل به استفاده از رنگ‌ های گرم دارند. رنگ‌ هایی که بتوان با محیط هم‌خوانی بیشتری پیدا کنند. زمانی که اسم فصل پاییز می آید هر خانومی به یاد آرایش و استفاده از روسری‌ ها و رنگ‌ هایی با تم رنگی پاییزی می‌افتد که خب این نکته قابل استفاده و چشمگیر و البته بسیار زیباست که کاملاً متناسب با فصل پاییز به شمار می‌رود. فصل پاییز به دلیل داشتن تنوع رنگی زیاد موجود در طبعیت خوشبختانه دست خانوم‌ ها را برای انتخاب رنگ لباس‌ هایشان باز گذاشته و هر خانومی با توجه به چند نکته از قبیل رنگ پوست خود، تناسب آن رنگ با سایر اجزای صورتش و نیز استفاده از آن روسری در موقعیت و فضایی خاص، می‌تواند رنگ مورد نظر و مطلوب خود را برای روسری پاییزی انتخاب کند.

در این تصویر دسته بندی رنگ‌ ها براساس سرد و گرم بودنشان را ملاحظه می‌نمایید.

رنگ بندی براساس گرم و سرد

رنگ بندی براساس گرم و سرد

همانطور که می‌بینید ارائه این رنگ بندی انتخاب را برای شما محدودتر می‌کند، اما این به این معنا نیست که در فصل پاییز حق استفاده از رنگ‌ های سرد را ندارید. همانطور که قبلا اشاره شد رنگ یکی از عوامل تعیین کننده‌ی انتخاب روسری مناسب با فصل است و می‌توان به جنس و… هم توجه نمود و حتی سایر عوامل گاهی باعث می‌شوند که رنگ‌ های سرد را انتخاب کنیم.

حال کمی در این زمینه ریزتر می‌شویم و آن را تخصصی‌تر بررسی می‌کنیم.

 ترکیب طرح و رنگ‌های مناسب برای روسری پاییزی

  • روسری های شطرنجی: یکی از انتخاب‌ های ما در این زمینه استفاده از روسری‌ های شطرنجی می‌باشد. این طرح روسری با هر لباس مجلسی و اسپرتی قابل ست کردن هستند و بیشتر مناسب برای آرایش‌ های مات مناسب می‌باشند.
نمونه ای روسری‌های چروک شطرنجی

نمونه ای روسری‌ های چروک شطرنجی

  • روسری‌ و شال‌ های آبی راه راه: این شال و روسری بهترین گزینه برای روسری پاییز است زیرا می‌توان آن را با لباس‌ های اسپرت ست کرد. پیشنهاد می‌شود این طرح و رنگ روسری را با شلوار مشکی و یا حتی با یک کت جین و کفش بوت ست کنید. معمولا استفاده از رنگ‌ های آبی در فصل‌ های سرد بر شیک پوشی شما بسیار تاثیر می‌گذارد.
نمونه ای از روسری راه راه

نمونه ای از روسری راه راه

  • شال یا روسری رنگ تیره ساده: روسری‌ هایی با طرح‌ های ساده و تک رنگ همیشه مورد توجه قرار گرفته‌ اند و معمولا انتخاب مناسبی برای تمام فصل‌ ها هستند. برای عصر های پاییزی بهتر است از روسری‌ های تک رنگ تیره استفاده شود. گاهاً بعضی جنس‌ ها به دلیل ضخامت و سنگینی زیاد باعث اذیت شدن سر و گردن می‌شوند اما جنس‌ های نخی معمولا علاوه بر سبک بودن جنسی گرم و مناسب برای این فصل به شمار می‌روند.
نمونه‌ای روسری تک رنگ نخی

نمونه‌ ای روسری تک رنگ نخی

  • شال ابریشمی طرح دار: شال‌ های ابریشمی بسیار نرم هستند و روی سر خیلی خوب قرار می‌گیرند و لیز نمی‌خورند. از رنگ‌ های گرم آن‌ ها می‌توان در فصل پاییز برای خرید روسری پاییزی استفاده کرد، همچنین این نوع روسری به صورت شما شادابی خاصی می‌بخشد. شال‌ ها و روسری‌ های ابریشمی قابل ست کردن برای لباس‌ های رسمی هستند و استایل شیکی را به وجود می‌آورند. روسری‌ هایی با تناژ و رنگ قرمز بسیار مناسب برای فصل پاییز هستند.
 شال ابریشمی قرمز مناسب برای فصل پاییز

شال ابریشمی قرمز مناسب برای فصل پاییز

  • روسری‌ های گل دار: این نوع روسری بسیار برای فصل پاییز مناسب هستند و چنانچه زمینه انتخابی آن‌ها در رنگ‌های قهوه‌ای‌‌، نارنجی، کرم، آبی پررنگ و سبز پررنگ باشد و گل‌ های مورد استفاده در این زمینه‌ ها بیشتر گل‌های پاییز باشد زیبایی تناسب روسری با فصل پاییز را دو چندان می‌کنند.
  • روسری های ابر و باد: این روسری‌ ها با تم رنگ‌ های گرم انتخاب مناسبی برای رنگ روسری‌های پاییز می‌باشند که غالباً جنس آن‌ ها از انواع ساتن است. همچنین این نوع روسری ساتن علاوه بر سبکی در ایجاد تنوع رنگی و شادابی استایل شما و ایجاد گستردگی محدوده ست کردن با سایر لباس‌ ها گزینه مناسبی جهت استفاده برای فصل سرد پاییز می‌باشند.
  • روسری‌ هایی با رنگ‌ های خنثی: رنگ‌ های خنثی مناسب با همه‌ی فصول می‌باشند و چنانچه وقت کافی برای انتخاب رنگ ندارید یک رنگ خنثی را برای خرید روسری انتخاب کنید.
  • روسری خردلی، کرم، زرد، زیتونی، نارنجی، قهوه‌ ای و طلایی: این چند رنگ از رنگ‌ های پرتکرار در فصل پاییزند و همه‌ی ما پاییز را با این رنگ‌ ها می‌شناسیم. با الهام گرفتن از طبیعت خیلی از وقت‌ ها می‌توان زیباترین ست‌ های لباس را برای خود به وجود آورد. با توجه به رنگ‌ های طبیعت در این فصل پوشیدن این رنگ‌ ها هارمونی جالبی با فصل پاییز ایجاد می‌کنند که زیبایی چشم نوازی به وجود می‌آورد که این موضوع قطعا بر کسی پوشیده نیست.
ایجاد هارمونی زیبای شال نارنجی با طبیعت پاییز

ایجاد هارمونی زیبای شال نارنجی با طبیعت پاییز

کدام رنگ‌ ها برای انتخاب روسری پاییزی نامناسب‌اند؟

این رنگ‌ های روسری را در پاییز نپوشید بهتر است: رنگ‌ های زمستانی مثل زرد کم رنگ، آبی یخی، ارغوانی، سبز دریایی و رنگ‌ های ملایم در فصل پاییز دوری کنید زیرا این رنگ‌ ها تناسب چندانی با فصل پاییز ندارند.

جمع بندی:

برای انتخاب روسری برای فصل پاییز باید به نکاتی از قبیل جنس، مکان مورد استفاده، تناسب آن با رنگ پوست، ست شدن با سایر اکسسوری‌ ها و لباس‌ ها و حفظ استایل خاص خود توجه نمایید. هنگام انتخاب رنگ مناسب روسری برای فصل پاییز توجه به تناژ رنگ طبیعی پوست و انتخاب رنگ براساس آن و نیز با توجه به سرد بودن هوا و انتخاب رنگ‌ هایی با تم رنگ‌ های گرم برای این فصل امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. با توجه به نکات گفته شده می‌توانید ریز به ریز جلو بروید و محدوده وسیع انتخاب را کوچک‌تر کنید تا بتوانید راحت‌تر رنگ، طرح و جنس مناسب روسری پاییزی خود را انتخاب کنید.

خرید روسری مناسب فصل پاییز از فروشگاه اینترنتی شال و روسری شال مد

برای خرید انواع روسری در طرح ها،رنگ ها و جنس های مختلف میتوانید با مراجعه به صفحه فروشگاه ما تنوع زیادی از شال و روسری را مشاهده نمایید و با توجه به سلیقه و معیار های خود، به صورت آنلاین خرید خود را ثبت کرده و درب منزل آن را تجویل بگیرید در سراسر ایران علاوه بر ارسال سریع سراسری، شال مد تمامی محصولات خود را با تضمین قیمت، کیفیت و اضالت به فروش میرساند

جدول محتوا
مطالب دیگر مجله شالمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اطلاع از تخفیف‌های شالمد
سبد خرید
خانه
0 محصول سبد خرید