جدیدترین محصولات

راهنمای خرید روسری مخمل

در بازار انواع و اقسام روسری‌ها با جنس‌، رنگ و طرح‌های مختلف پیدا می‌شود. روسری‌های مخصوص فصول گرم که اغلب نازک و خنک هستند. و یکسری روسری‌ها با بافت ضخیم‌تر مخصوص فصل سرد سال هستند. یک روسری سبک و راحت برای خانم‌ها در فصل پاییز و زمستان می‌تواند روسری مخمل ضخیم باشد. برای بافت پارچه روسری مخمل با کیفیت از نخ کتان استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید در تهیه پارچه مخمل علاوه بر تار و پود از کرک و پرز نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل لطافت و نرمی خاصی دارد. روسری مخمل در طرح‌ها و رنگ‌های جذاب می‌تواند به عنوان یک روسری مجلسی خاص استفاده ‌شود. شناخت انواع روسری‌های مخمل و راه‌های نگهداری از آن‌ها به شما برای انتخاب بهتر کمک می‌کند. پس همراه ما باشید تا راهنمای خرید روسری مخمل را به شما معرفی کنیم.

انواع روسری مخمل

روسری مخمل یک روسری خاص است که هر خانمی را مجذوب خود می‌کند. خاص‌ترین و جذاب‌ترین روسری‌های مخمل را می‌توانید در بازار به راحتی پیدا کنید. روسری‌های مخمل جز گرانترین روسری‌های بازار است. صنعت مد بین خانم‌ها بسیار با اهمیت است. همواره لباس‌های مد سال و ترند محبوبیت خاصی پیدا می‌کنند. در زمان‌های خاصی ممکن است شال و روسری مخمل نیز مد شود و استفاده از آن بین خانم‌ها زیاد شود. البته روسری‌ مخمل آنقدر جذاب و خاص است که ارزش دارد آن را در یک مهمانی امتحان کنید.


روسری مخمل بسیار لطیف و گران قیمت است. به همین دلیل باید در هنگام خرید به کیفیت آن توجه ویژه داشت. انواع روسری‌های مخمل در رنگ‌های تیره و اکثرا مشکی در بازار وجود دارد. طرح‌های مختلفی در شال و روسری مخمل دیده می‌شود. روسری مخمل ساده و مشکی را می‌توان به عنوان روسری رسمی و اداری استفاده کرد. اما روسری‌های مخمل رنگی و طرح‌دار را می‌توانید برای مهمانی و خیابان استفاده کنید. انواع روسری‌های مخمل با کیفیت از الیاف طبیعی مانند پنبه، ابریشم یا کتان تولید می‌شوند. اما روسری‌های ارزان‌تر مخملی از الیاف مصنوعی مانند ویسکوز و ریون بافته می‌شوند.

چند رنگ متنوع از انواع پارچه های مخمل

چند رنگ متنوع از انواع پارچه های مخمل

پارچه‌ی مخمل

یکی از انواع منسوجات، پارچه‌ی مخمل است که پارچه‌ای خاص است و از نظر نوع روش تولید و دوخت متفاوت است. بافتی پرز داز و کرکی، اما فشرده دارد و از گذشته‌های دور در دنیای مد حضور داشته است. پارچه مخمل را میتوان پارچه لوکس،شیک و با قیمت بالا در نظر گرفت و به دلیل نوع بافت نسبتاً ضخیمی که دارد بیشتر در فصول  پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین ممکن است انواع توری و نازک‌تر آن در لباس‌ های بهار و تابستان نیز مورد استفاده شوند.

چند مدل مختلف از انواع پارچه‌های مخمل

روسری مخمل را چگونه با استایل خود هماهنگ کنیم؟

شاید هماهنگ کردن روسری مخمل با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف با استایلتان کمی مشکل به نظر برسد. ترکیب کردن رنگ‌ها برای لباس‌ها در استایل های مختلف اصول خاصی دارد. اگر این اصول را بدانید دیگر برای ست کردن روسری مخمل با لباس‌هایتان دچار سردرگمی نمی‌شوید.

اگر روسری مشکی یا سفید مخمل دارید نگران ست کردن با لباس‌هایتان نباشید. تقریبا این دو رنگ را می‌توان با همه مانتوهای خود استفاده کنید. روسری مخمل مشکی با یک مانتو مشکی یک استایل خاص و شیک به شما می‌دهد. اگر رنگ‌های مکمل را در لباس‌ها بشناسید، می‌توانید کمی سلیقه به خرج دهید و آن‌ها را با هم ست کنید. یک شال مخمل قرمز می‌تواند درخشندگی بیشتری در کنار مانتو آبی داشته باشد. برای استفاده از رنگ‌های مختلف در روسری‌های مخملی در استایل خود باید کمی جسورانه‌تر عمل کنید.

در استایل خود یک اصل را رعایت کنید. 75 درصد از یک رنگ و 25 درصد از یک رنگ دیگر استفاده کنید. همیشه یک رنگ را کمی تیره در انتخاب کنید. مثلا روسری مخمل تیره‌تری از مانتو خود انتخاب کنید. اگر استایل شلوغ دوست ندارید در استایل خود از نهایت سه رنگ استفاده کنید. روسری مخمل طرح‌دار و شلوغ خود را می‌توانید با یک مانتو ساده استفاده کنید. روسری مخمل با گل درشت و یک مانتو ساده تک رنگ یک استایل جذاب برای شما می سازد. روسری‌های مخملی ساده خود را با یک مانتو طرح دار رنگی ست کنید تا جلوه‌ای ویژه داشته باشد. به غیر از رنگ و طرح مدل بستن شال و روسری نیز در تیپ شما تاثیر زیادی می‌گذارد. شال و روسری مخمل قواره‌های بزرگ را می‌توان به شکل‌های مختلف بست.

راهنمای کلی در انتخاب و خرید روسری مخمل

روسری‌های مخمل به شما ظاهری آراسته و شیک‌تر می‌دهد. انتخاب یک روسری مخمل هماهنگ با مانتو استایلی شکیل و جذاب برای شما می‌سازد. اما باید در هنگام خرید روسری مخمل با کیفیت دقت کنید. اگر یک روسری بی کیفیت بخرید زمان خیلی کوتاهی می توانید از آن استفاده کنید. چرا که مخمل نامرغوب به راحتی با شستشو از بین می رود و دیگر آن جلوه اولیه را نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید روسری مخمل خود را از فروشگاه های معتبر بخرید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.

تشخیص روسری مخمل اصل

پارچه روسری مخمل به صورت خاصی بافته می‌شود. به دلیل پرزهای بافته شده در تار و پود، روسری مخمل به صورت سه بعدی و کمی حجیم دیده می‌شود. جهت بافت پرز‌ها در پارچه بر میزان تیرگی و براقی رنگ روسری مخمل تاثیر می‌گذارد. اگر پرز‌ها در جهت خواب ببافته شده باشد، روسری براق و روشن‌تر می‌‌شود. اما پرز‌های مخالف جهت به پارچه روسری رنگی تیره می‌دهد. تشخیص روسری مخمل اصل کمی مشکل است. اما از کیفیت و نرمی پارچه روسری می‌توان به اصل و طبیعی بودن روسری مخمل پی برد.

ترکیب الیاف در پارچه مخمل

در روسری‌های با کیفیت مخمل از الیاف ابریشم استفاده می‌شود. این نوع روسری‌های خاص که فقط از ابریشم خالص و طبیعی تولید شده است بسیار کمیاب است. این روسری‌ها با قیمت بسیار بالایی فروخته می‌شوند. در واقع روسری‌های که به عنوان مخمل در بازار وجود دارد از ترکیب ابریشم و ریون یا ویسکوز بافته می‌شود. به غیر از الیاف غیر طبیعی روسری‌های مخمل مرغوب‌تر از الیاف طبیعی کتان، پنبه، پشم یا موهر نیز تولید می‌شوند. هر چه الیاف بکار رفت طبیعی‌ باشد ماندگاری و زیبایی روسری مخمل بیشتر می‌شود. یک روسری مخمل اصل با الیاف طبیعی قیمت بالاتری دارند. به برچسب دوخته شده به روسری‌ مخمل دقت کنید. مشخصات الیاف کرک و پایه بر روی آن درج شده است. بدین ترتیب که اولین اسم، نوع کرک مخمل و دومین اسم الیاف پایه مخمل را مشخص می‌کند.

نحوه مراقبت از روسری‌های مخمل

 

 

نمونه ای از شال مخمل مناسب فصل بهار و تابستان

نمونه ای از شال مخمل مناسب فصل بهار و تابستان

نحوه مراقبت و نگهداری از روسری مخمل

 

پارچه لطیف روسری مخمل به دلیل حساسیت بالا به راحتی در معرض آسیب قرار دارد. بنابراین این روسری‌ها نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی دارد. هر چه ترفند‌های مراقبتی را بیشتر رعایت کنیم عمر روسری گران‌قیمت خود را بالا می‌بریم.

 با توجه به ظرافت و حساسیت بافت پارچه‌ی مخمل مراقب و نگهداری از لباس‌هایی که با این جنس هستند کمی سخت و نیازمند دقت به چند نکته است:

  • اگر جنس مخمل روسری از پنبه و مخمل‌های چروک باشد می‌توان آن‌ها را در ماشین لباسشویی شست.
  • مخمل ریون و ابریشم حساسیت بالاتری دارند، بهتر است آن‌ها را خشکشویی کنیم.
  • دمای آب برای شستن پارچه مخمل بسیار مهم است. از آب با دمای بالا استفاده نکنید.
  • توصیه می‌شود برای شستن روسری مخمل از مایع یا شامپو بجای پودر لباسشویی استفاده کنید.
  •  بعد از شستن روسری مخمل آن را جلوی نوری مستقیم خورشید قرار ندهید تا دچار رنگ پریدگی نشود.
  • مخمل دارای پرز‌های تقریبا بلندی است، برای اینکه پرزها خراب نشوند روسری را تحت فشار بالا و گرما قرار ندهید.
  • برای اتو کردن روسری مخمل بین اتو و روسری یک حوله ضخیم قرار دهید. همچنین باید اتو کشیدن را در جهت خواب روسری انجام دهیم.
  • از اتو بخار به همراه بورد سوزنی برای صاف کردن روسری مخمل استفاده کنید. اتو پرس مناسب پارچه مخمل نیست.
  • دمای مناسب اتو و آب شستشو را از روی برچسب دوخته شده بر روی روسری می‌توان دید.
  • هرگز دستمال کاغذی را روی روسری مخمل نکشید و اگر چیزی روی آن ریخت فقط دستمال را بر روی آن فشار دهید.
  • برای شست و شوی مخمل‌های ابریشمی و ریون حتما باید خشکشویی شوند.
  • مخمل هرگز نباید تحت فشار قرار گیرد (مخصوصا اتو‌های پرسی)
  • مخمل‌های پنه و دیگر مخمل‌های فشرده و چروک را می‌توان در ماشین لباسشویی شست.
  • قبل از شستن مخمل همیشه آن را پشت و رو کنید.
  • برای اتو کردن مخمل در جهت خاب مخمل اتو کنید و حتما پارچه‌ای حوله‌ای زیر آن بگذارید.

پارچه‌های مخمل دارای کاربردهای متفاوت و متنوعی هستند که با توجه به نوع مخمل و موقعیت و شرایط استفاده در دوخت لباس‌هایی از قبیل مانتو، شلوار، شومیز روسری، کت و شلوارهای مردانه و یا حتی روتختی و لوازم تزئینی منزل استفاده می‌شود.‌با توجه به کاربردها و موارد استفاده از پارچه‌های مخمل نکاتی مهم و کلیدی را برای استفاده و نگهداری از پارچه‌های مخمل را تا این قسمت از مقاله بیان کردیم، در ادامه به نکات لازم جهت راهنمای خرید روسری مخمل می‌پردازیم.

انواع برندها و مارک‌های مناسب روسری مخمل کدامند؟

روسری مخمل دارای مارک‌های متفاوتی است، از جمله‌ی این مارک‌های معتبر می‌توان به مارک‌هایی از قبیل برند فندی، گوچی، شنل و لویس ویتون و… اشاره کرد.

سبک بودن و لطافت از ویژگی های مهم روسری مخمل  به حساب می آید که باید در یک روسری یا شال درجه یک این ویژگی‌ها وجود داشته باشد و حس خوشایندی را به شخص استفاده کننده منتقل نماید. روسری‌های مخمل با این جنس عالی خنک، سبک و راحت هستند و باعث نمی‌شوند سر و موها عرق کند لذا برای تابستان، پاییز و بهار خیلی مناسب‌اند.

 

چند نمونه روسری زیبای مخمل با برند‌های معروف

نکاتی درمورد انتخاب روسری مخمل و ست کردن با آن

شما می‌توانید استایل رسمی یا غیر رسمی داشته باشید و اگر رنگ مشکی روسری مخمل را انتخاب کنید قابل استفاده در همه‌ی مراسم‌ها‌ی مذهبی ادارات و مراسم های شادی نیز خواهد بود. این نوع روسری با داشتن رنگ مشکی و طرح‌های زیبا و برند را با مانتوهای ساده و همچنین طرح‌دار می‌توان ست کرد. این دسته از شال و روسری‌ها مناسب ست کردن با مانتوهای ساده می‌باشند. با متفاوت بستن نوع شال و روسری می‌توانید جلوه‌ای زیباتری به آن ببخشید.

نکته ای که در پوشیدن لباس همواره باید به آن توجه داشت این است که در حالت ایده‌آل برای داشتن ظاهری شیک برای ست کردن لباس‌های شلوغ وقتی یکی از اجزای لباس شما، مثلا مانتو دارای طرح شلوغ و پر از اشکال و رنگ های مختلف است، این شلوغی را با پوشیدن شلوار و یا شومیزی ساده متعادل کنید. تضاد در رنگ‌هایی که طرح لباس اصلی شما را می سازند، به زیبا‌تر جلوه کردن و در دید قرار گرفتن لباستان کمک می‌کند.

روسری مخمل با طرح و رنگی زیبا

خرید روسری مخمل با طرح و رنگی زیبا

 

همواره باید توجه ‌داشت که چه رنگی به پوست شما می‌آید و هر رنگ چه تاثیری بر پوست شما می‌گذارد. همه می‌دانیم رنگی کە انتخاب می‌کنیم باید بە نحوی باشد کە پوست صورتمان را باز و روشن کند، اگر رنگ صورت تیره شد، حالت و فرم چشم‌ها عوض شد، یا اینکه موج خستگی یا تیرگی روی صورت مشاهده شد، بهتر است رنگ دیگری را انتخاب کنید. موضوع مهم دیگر در انتخاب رنگ روسری رنگ موی سر و رنگ چشم‌های شماست. برای مثال افرادی که دارای موهای خاکستری رنگ هستند زمانی که می‌خواهند جذاب به نظر بیایند و توجه بیشتری را جلب کنند پیشنهاد می‌کنیم که روسری‌هایی بارنگ‌های سرد ، آرام و ملایم بر سر کنید .بهتر است رنگ‌های سرد و تند را نپوشید به جای آن بهتر است رنگ‌ های سرد و ملایم را بپوشید تا با رنگ موی شما هارمونی و تشابه بیشتری داشته باشند .

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند به جذابیت شال و روسری بیافزاید، این است که خود پارچه روسری طرح دار باشد. یکی از نکاتی که در تهیه روسری باید به آن دقت شود، متناسب بودن آن با فصل است، زیرا یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های پارچه و روسری مخمل این است که با توجه به انواع آن می‌شود متناسب با هر فصلی مورد استفاده قرار گیرد. ویژگی دیگر روسری مخمل تنوع در رنگ بندی و وجود طرح‌های متفاوت پرز روی آن است که حالتی لوکس و شیک را به آن میبخشد.

راهنمای خرید روسری مخمل

راهنمای خرید روسری مخمل

قیمت روسری مخمل در بازار

روسری‌های مخمل یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای یک خانم است. با انتخاب یک روسری مخمل با کیفیت می‌توان آن را برای مدت طولانی در مکان‌های مختلف استفاده کرد. قیمت یکی از عواملی است که می‌توان از طریق آن تا حدی به کیفیت روسری مخمل پی برد. عاملی مهمی که تعیین کننده قیمت روسری مخمل است جنس الیاف بکار رفته در روسری است. روسری‌های مخمل عالی از ابریشم بافته می‌شوند. اما قیمت بالاتری هم دارند. از طرفی مخمل تولید شده از الیاف پنبه، پشم و یا موهر نیز جز مخمل‌های طبیعی هستند. اما قیمت کمتری نسبت به روسری مخمل ابریشم دارند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم در برخی از روسری‌های مخمل از الیاف غیر طبیعی رویون و ویسکوز استفاده می‌شود. این روسری‌ها بسیار ارزان‌تر از مدل‌های طبیعی مخمل هستند. برخی از برند‌های خارجی تولید کننده انواع روسری مخمل هستند. مسلما برند روسری هر چه معتبر و معروف‌تر باشد روسری گران‌ قیمت‌تر نیز خواهد بود. معمولا روسری‌های اورجینال از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. می‌توانید انواع روسری‌های مخملی را از محدوده قیمتی 200 هزار تومان به بالا تهیه کنید.

با توجه به انواع مختلف و طرح‌های آن و همینطور نوع برند و جنس‌های مختلف هر کدام از روسری‌های مخمل هم مانند سایر جنس روسری‌ها از ارزان قیمت تا گران قیمت در بازار موجود است.

راهنمای چگونگی خرید روسری‌ مخمل

علاوه بر مراجعه به لباس فروشی‌ها و خرید مستقیم امروزه با توجه به گستردگی کاردبرد اینترنت در زندگی و جهت جلوگیری از اتلاف وقت شاهد اینترنتی شدن تمامی خریدهایمان هستیم. خرید انواع لباس از جمله روسری نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود.

از طریق اینترنت و مراجعه به سایت شال مد همینطور پیج‌و کانال اینستاگرام و تلگرام ما می‌توان این روسری را در انواع متفاوت برندها، رنگ‌ها و جنس‌های مخمل قابل تهیه و خریداری کرد. نکته‌ای که درسفارش‌های اینترنتی همواره باید به آن توجه داشت معتبر بودن سایت خرید و شخص فروشنده است. شال مد با سابقه ای درخشان این بستر را برای خرید انواع شال و روسری برای شما عزیزان فراهم کرده است.

راهنمای چگونگی خرید روسری‌ مخمل

راهنمای چگونگی خرید روسری‌ مخمل

جمع بندی

روسری مخمل نوعی از انواع جنس‌های روسری است که در طرح و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است و به دلیل زیبایی و لطافت مخملی آن هر خانم خوش سلیقه و خوش استایلی حتما یکی از این نوع روسری‌ها را در کمد روسری‌هایش دارد. در این مقاله سعی شد به نکاتی در رابطه با خرید روسری مخمل ارائه شود که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

توصیه آخر برای خرید روسری مخمل

 

روسری‌های مخمل با رنگ‌های جذاب زیبایی خاصی به چهره شما می‌دهند. رنگ‌، نوع جنس مخمل، ضخامت و قواره روسری‌ مخمل آن‌ها را متناسب با هر سلیقه‌ای کرده است. انتخاب یک روسری مخمل با قواره مناسب استایلی جذاب و شیک برای هر خانمی می‌سازد. باید در هنگام خرید روسری مخمل توجه داشته باشید که الیاف طبیعی آن بیشتر باشد. اگر به الیاف مصنوعی حساسیت ندارید و آن‌‌ها را نمی‌پسندید، الیاف پنبه و کتان یا پشم انتخاب‌ها بهتری هستند. روسری‌های خود را متناسب با رنگ چهره خود انتخاب کنید. معمولا چهره‌های سبزه با روسری‌های رنگ روشن هم‌خوانی بیشتری دارند. روسری‌های مشکی علاوه بر اینکه با همه تیپ‌ها و استایل‌ها هم‌خوانی دارد هیچ گاه از مد نمی‌افتد و تقریبا در همه جا هم قابل استفاده است. برای خرید یک روسری مخمل مرغوب کمی ولخرجی کنید و یک روسری گران‌تر بخرید. مطمئن باشید در دراز مدت می‌توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید. همچنین روسری مخمل مرغوب می‌تواند هدیه بسیار مناسبی برای یک خانم باشد که به مناسبت‌های مختلف می‌توانید به او هدیه دهید.

جدول محتوا
مطالب دیگر مجله شالمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اطلاع از تخفیف‌های شالمد
سبد خرید
خانه
0 محصول سبد خرید