جدیدترین محصولات

راهنمای خرید روسری بهاره

امروزه استفاده از روسری برای پوشش بهتر و زیباتر زنان در کشور های اسلامی مرسوم است. در تعریف روسری می­توان گفت؛ روسری به پارچه ­ای سه یا چهار گوش در انواع طرح ­ها و رنگ‌ ها است که زنان و دختران برای پوشاندن سر و موهای خود از آن استفاده می­کنند. پوشیدن روسری علاوه بر زیبایی که برای پوشش اسلامی ایجاد می­کند سبب جلوگیری از آفتاب خوردگی مستقیم به سر نیز می­شود. انواع مختلف از روسری­های بهاره در جنس­های گوناگون و سایز های کوچک و بزرگ در رنگ بندی متفاوت وجود دارد. امروزه علاوه بر این‌ که روسری به عنوان یک نماد برای کشور اسلامی شناخته شده است در کشور های اروپایی نیز در حوزه مد و زیبایی به عنوان یک اکسوری در زیبا سازی طرح و مدل سایر لباس­ها نیز به کار می­رود .

انتخاب یک روسری بهاره با طرح و مدل مناسب در کنار مانتو و سایر لباس ­هایی که می­پوشیم نشان دهنده­ی شیک پوشی و خوش سلیق­ بودن یک خانوم است .

روسری بهاره نخی گلدار روشن

روسری بهاره نخی گلدار روشن

انواع روسری­

امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و استفاده از دستگاه ­ها و ماشین آلات کاملا تخصصی در این حوزه تنوع در انواع جنس­ های روسری کاملا مشهود است. در بین انواع جنس­ های روسری می­توان به روسری نخی، روسری پلیسه، روسری مامی، روسری ابریشمی، روسری حریر کرپ، روسری لم ه­ای و… اشاره کرد. هر کدام از این نوع روسری ­ها در اندازه­ ها و طرح های مختلف در بازار دیده می­شود که نسبت به فصل مناسب در انتخاب و خرید آن­ ها باید دقت لازم را به کار گرفت .

 


 

یکی از چیز ­هایی که باید در هنگام انتخاب و خرید روسری مد نظر قرار داد هماهنگی بین نحوه بستن روسری با فرم و شکل صورت است. آگاهی پیدا کردن از نوع فرم صورت می­تواند سبب راحتی در خرید روسری می­شود. انواع فرم ­های صورت شامل فرم بیضوی، فرم مستطیلی، فرم مثلثی، فرم گرد و فرم ذوزنقه‌ ای می­باشد که بهتر است در چند سطر به صورت خلاصه‌وار توضیحی راجع به هر فرم صورت داده شود و روسری مناسب برای آن را به شما پیشنهاد کنیم .

  • فرم صورت مستطیلی شکل : اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که داری صورتی مستطیلی شکل هستند بهتر است از روسری­ های چهار گوش با جنس نرم و نخی استفاده کنید. همچنین از مدل بستن روسری خود در پشت گردن خودداری کنید زیرا این مدل سبب می­شود فرم صورت شما بیشتر کشیده شود. اما شما می­توانید از هدبند های مختلف با رنگ­ هایی که روسری شما هماهنگی دارد استفاده کنید و صورت خود را کوچک‌تر نشان دهید .
  • فرم صورت مثلثی شکل : در افرادی که دارای فرم صورت مثلثی هستند چانه آن­ها به عنوان راس صورت در نظر گرفته می­شود. این افراد باید طوری روسری خود را ببندند که تیزی چانه­ی آن­ ها و همین‌طور گوشه­ های آن­ تا حدودی پوشیده شود.
  • فرم صورت بیضی شکل : افراد دارای صورت بیضوی در انتخاب نوع روسری و مدل بستن آن­ ها نسبت به دیگر افراد راحت­تر هستند. این افراد می­تواند به انواع دلخواه مدل روسری خود را ببندند و اگر مایل بودند می­توانند از هدبند های مختلف در زیر روسریشان استفاده کنند.
  • فرم صورت گرد : افراد دارای صورت گرد نیز مانند افراد با صورت بیضوی در انتخاب نوع و مدل بستن روسری آزاد هستند و می‌توانند از هر روسری با هر جنسی مانند ابریشمی ،نخی، ساتن و… استفاده کنند .
  • فرم صورت ذوزنقه ­ای : افرادی با فرم صورت ذوزنقه­ ای دارای چانه­ ای پهن هستند و در هنگام بستن روسری بهتر است مانند افرادی با فرم صورت مثلثی شکل عمل کنند .

 

 

روسری بهاره نخی

روسری بهاره نخی

 

چه نکاتی باید در انتخاب رنگ و خرید روسری در نظر گرفت؟

  • یکی از بهترین رنگ­ هایی که در کنار یکدیگر کاملا تناسب دارد رنگ مشکی و طلایی است. این دو رنگ در روسری بسیار جلوه زیبا و جذابی برای خانوم­ها ایجاد می­کنند و به راحتی با انواع مانتوها و لباس ­های مشکی می­تواند ست شود. افراد در انتخاب کیف و کفش مناسب در کنار این روسری بسیار راحت هستند .
  • روسری­ های بهاره حاشیه دار: این روسری­ ها معمولا برای مجالس رسمی در کنار مانتو­های ساده استفاده می­شوند. این روسری‌ها با انواع طرح­ها و جنس­های مختلف مانند نخی ، ساتن، ابریشمی و رنگ ­هایی که دارد طیف انتخابی بسیاری برای خریداران فراهم می­کند.
  • روسری­ های بهاره با طرح­ های اسلیمی ایرانی مانند جقه بته یکی از طرح­ هایی است که در کنار مانتوهای تک رنگ به راحتی فرمی زیبا و شیک را به خریداران می­دهد. روسری­های جقه بته با طرح ریز و درشت‌ یکی از انتخاب ­های مناسب در کنار لباس­ های سنتی نیز محسوب می­شود .

معرفی انواع جنس روسری بهاری

  • روسری ابریشمی : روسری­ های ابریشمی با بافت ظریف و رنگ بندی زیبا و منحصر به فردی که دارند بیشتر به عنوان روسری مجلسی شناخته شده است که با توجه به سبکی و جنس نرمی که دارد در بهار و تابستان نیز مورد استقبال قرار می­گیرد.
  • روسری نخی: روسری­ های نخی از بیش‌ترین روسری ­هایی هستند که در بین مردم استفاده می­شوند. بافت تار و پود این روسری کاملا مشخص است و تار و پود آن مانند روسری­ های ابریشمی یا ژاکارد از بافتی سفت برخوردار نیست. روسری­ های نخی انتخابی مناسب در فصل بهار و تابستان است که جریان هوا به راحتی در آن به گردش در می­آید اما یکی از معایب روسری­ های نخی زود چروک شدن آن­ها است که نمی­توان در مجالس رسمی استفاده کرد‌.
  • روسری ژاکارد: روسری­های ژاکارد با بافتی سفت از تار و پود تنیده شده‌ اند و رنگ به کار رفته در سمت زیر آن دارای همان کیفیت اصلی در سمت رویی است. این روسری­ ها نسبت به روسری­های حریر و ساتن به مقدار کمتری لیز هستند. این روسری­ها نیز برای مجالس کارایی بالایی دارند و زیبایی و شیک پوشی منحصر به فردی به خانم‌ ها می­دهد .
  • روسری ساتن: روسری­ های ساتن معمولا به عنوان روسری­ هایی با میزان لیز بودن بالا و همین‌طور براق بودن در بین مردم شناخته شده است که برای مجالس رسمی زیبایی بی نظیری به فرد می­دهد.
  • روسری حریر: روسری حریر یکی از نازک‌ترین روسری­ ها است که دارای بافتی بسیار ظریف است که می­توان گفت بافت تار و پود آن دارای درجه­ ریزی از بافت است. در پوشیدن این نوع روسری­ ها کاملا مو ها مشخص است و حجاب کاملی ندارد.
روسری نخی قواره ­ی 120سانتی­متری

روسری نخی قواره ­ی 120سانتی­متری

 

 

سایز بندی روسری­ های بهاره

روسری­ های بهاره در سه سایز مختلف وجود دارند:

1) سایز 65 در 65 که این روسری به علت کوچکی آن­ ها معمولا به عنوان دستمال گردن به کار می‌رود، این نوع را حتی برای ­کودکان نیز می­توان به کار برد .

2) سایز 90 در90 این سایز روسری به عنوان سایز متوسط است و مناسب­ترین قواره­ روسری شناخته شده است که پوشیدن آن راحت است‌.

3) سایز 120 در 120 که این قواره­ از روسری بزرگ­ترین سایز روسری است و امروزه به عنوان روسری­­ های بهاره کاربرد زیادی پیدا کرده است.همچنین در کنار مانتو­ های جلو باز بیشترین کاربرد را دارد .

روسری بهاره ابریشمی

روسری بهاره ابریشمی

 

انتخاب مناسب­ ترین رنگ روسری بهاره از روی رنگ پوست

یکی از فاکتور هایی که باید در خرید روسری بهاره مد نظر گرفت تناسب رنگ روسری با رنگ پوست، رنگ موها و رنگ چشم­ هاست. افراد در جامعه دارای رنگ پوست‌ های مختلفی مانند سفید، گندم گون، سبزه و سیاه هستند. به کار بردن روسری بهاره مناسب با رنگ پوست باید یکی از اولویت ­ها در انتخاب  رنگ روسری باشد. معمولا افرادی که دارای رنگ پوست روشن هستند انتخاب آزادتری در رنگ روسری دارند. افرادی با پوست سفید می­توانند از تن رنگ ­های تیره و پررنگ با خیالی راحت استفاده کنند این نوع رنگ ­ها کاملا با رنگ پوستشان تناسب دارد. افرادی با پوست سفید بهتر است از روسری‌هایی به رنگ روشن و ملیح استفاده نکنند زیرا سبب بی روح نشان دادن رنگ پوست صورت آن­ ها می­شود .

افرادی با رنگ پوست سبزه و تیره بهتر است از روسری­ هایی استفاده کنند که سبب تیرگی بیشتر پوست آن­ ها نشود. بهتر است این افراد از پوشیدن روسری­ هایی با تناژ سبز و توسی کمتر استفاده کنند. همچنین استفاده از رنگ ­های شاد مانند زرد لیمویی، آبی آسمانی و… برخلاف تصور از اینکه رنگ روشن هستند و باید سبب شادابی  و زیبایی چهره شوند اما سبب  نمایش بیشتر ناهماهنگی بین رنگ پوست و رنگ روسری  می­شود که سبب می­شوند در نگاه اول به نظر برسد شما دارای رنگ پوستی بسیار تیره هستید.

روسری نخی با طرح تلفیقی

روسری نخی با طرح تلفیقی

 

 

انتخاب روسری بهاره متناسب با رنگ چشم­ ها 

مطمئنا شما نیز در اطراف خود افرادی با چشم­ های رنگی دیده‌اید. چشم ­های رنگی مانند آبی، عسلی، یشمی و… چهره زیباتری به افراد می­دهد هرچند برخی افراد دارای چشم­ های به رنگ قهوه­ای نیز بسیار زیبا و دلربا هستند. همانطور که می­دانید افراد بومی مناطق اروپایی بیشتر دارای چشم ­های با رنگ روشن هستند و افرادی بومی مناطق آسیا، خاورمیانه و آفریقا چشم ­هایی با رنگ تیره دارند. برای انتخاب یک روسری بهاره شیک و زیبا باید بسیار نکته بین و ظریف عمل کرد. معمولا انتخاب یک روسری برای افراد چشم رنگی کار دشواری است زیرا باید در انتخاب طرح و رنگ بسیار دقت کرد تا هماهنگی بین آن ­ها ایجاد شود. همچنین توصیه می­شود در هنگام خرید به رنگ سایه چشم و آرایش صورت نیز توجه کرد. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه­ی زیادی به آرایش ندارید و آرایش ملایم­تری را برای صورت خود می­پسندید بهتر است از روسری ­هایی با طرح­ ها و رنگ ­های پر انرژی استفاده کنید. این کار سبب شاداب­تر نشان دادن پوست صورت شما و زیبا سازی آرایش شما می­شود .

روسری بهاره طرخ دار

روسری بهاره طرخ دار

 

انتخاب روسری بهاره متناسب با رنگ مو 

امروزه خانم­ ها از رنگ مو به عنوان یک انتخاب برای زیبایی بیشتر خود استفاده می­کنند. انتخاب رنگ مو به رنگ پوست هر شخص و نظر شخصی او بستگی دارد اما هرچه هم‌خوانی بین رنگ مو و پوست بیشتر باشد چهره­ی فرد مورد نظر جذاب­تر به نظر می­رسد. افرادی که مو های خود را رنگ می­کنند باید این نکته را در نظر بگیرند که انتخاب نوع رنگ روسری و هم‌خوانی آن با رنگ مو ها بسیار مهم است. معمولا افرادی که پوست سفیدی دارند می­توانند به راحتی از رنگ مو های روشن و تیره استفاده کنند و به کاربردن روسری­ هایی با رنگ­ های روشن برای این افراد چهره­ای جذاب­تر را ایجاد می­کند. همچنین افرادی با رنگ مو های تیره قهوه­ای ،شکلاتی و… بهتر است از روسری­ هایی با تنالیته شکلاتی یا نسکلافه ­ای استفاده کنند. در هم‌خوانی این رنگ­ ها، نوع آرایش صورت، نوع رنگ لباس و اکسوری باید به ریزترین نکات هم توجه کرد تا استایلی شیک و جذاب را داشته باشیم .

بهتر است در این مقاله به صورت مختصر توضیحی در رابطه با تفاوت بین شال و روسری داده شود تا خریداران اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند.

در معرفی شال می­توان گفت به پارچه­ای مستطیلی که طول آن نسبت به عرض آن بیش‌تر است شال می‌گویند. در بازار انواع مختلفی از شال­ ها وجود دارد این شال ­‌ها نیز مانند روسری­ دارای تنوع در رنگ تنوع در جنس و اندازه هستند. معمولا خانم ­ها در انتخاب و خرید شال یا روسری بسیار با دقت عمل می­کنند و این نکته که کدام مورد مناسبت بیشتری در هم‌خوانی با نوع پوشش آن­ ها دارد بسیار مهم است. استفاده از شال صرف فقط برای پوشش سر نیست ،از شال می­توان به عنوان یک کراوات یا یک اکسوری زیبا در کنار سایر لباس­ها ایده گرفت. شال نیز مانند روسری دارای جنس ­های مختلفی است مثلا استفاده از شال­ های زمستانی گرم در بین مردم در فصل زمستان بسیار رایج­تر از روسری است . همچنین افرادی که تمایل به پوشیدن روسری ندارد می­توانند از شال کمک بگیرد. استفاده از شال در استایل ­های اسپرت و فانتزی بسیار معمول­تر از روسری می­باشد .

روسری بهاره تیره رنگ

روسری بهاره تیره رنگ

نگهداری و شستشو روسری بهاره 

در این مقاله توضیحاتی به عنوان راهنمای خرید روسری بهاره داد شد حال بهتر است در رابطه با روش نگهداری و شستشو روسری­ ها اطلاعاتی در اختیار شما خانم‌ های شیک پوش قرار دهیم. روسری‌ های بهاره معمولا از پارچه­ های خیلی لطیف ساخته شده­اند که باید در شستشو آن­ها به نکاتی توجه کرد. از جمله این نکات استفاده از آب با درجه مناسب برای شستشو و به کار بردن محلول ­های شستشویی است که به بافت پارچه آسیبی نرسانند. همچنین بهتر است روسری­ های بهاره را با دست شستشو دهیم و از شستن آن­ها در داخل ماشین لباسشویی پرهیز کنیم. برای شستن روسری­ های بهاره با جنس ابریشمی و ژاکارد بهتر است دمای آب ملایم باشد تا بافت پارچه آسیبی نبیند، همچنین از چنگ زدن زیاد آن­ ها خود داری کنید. برای شستن روسری­ هایی با جنس نخی و پنیه­ای نیز بهتر است از آب سرد استفاده کرد، زیرا ممکن است روسری دچار آب رفت و رنگ پریدگی شود .

روسری بهاره گلدار

روسری بهاره گلدار

 

جدول محتوا
مطالب دیگر مجله شالمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اطلاع از تخفیف‌های شالمد
سبد خرید
خانه
0 محصول سبد خرید